HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Tűzoltókongresszus a Renault-val

2010.10.10. 16:26 :: Nyegleo

A tűzoltók különböző küldetésének nemes mivolta és feladataiknak speciális körülményei folyamatosan arra késztetik a Renault Trucks-ot, hogy újabb és újabb, egyre megbízhatóbb, és a legújabb műszaki újításokkal felszerelt járműveket kínáljanak a lánglovagoknak. A legfrissebb újdonság ezen a területen az új Midlum Fourgon tűzoltóautó. A meghosszabbított és áttervezett fülkéjű jármű könnyebb beszállást, tágasabb és kényelmesebb fülkét kínál, mindezek mellett kisebb fogyasztást és alacsonyabb karbantartási költséget garantál az automatizált Optitronic váltónak köszönhetően.

Az új tűzoltóautót a Renault Trucks standján mutatták be a 2010. szeptember 23. és 25. között Angouleme-ben megrendezett 117. Tűzoltó Kongresszuson. A franciaországi tűzoltóautók között piacvezető Renault Trucks 468 járművet értékesített 2009-ben, piaci részesedése 68 százalék. Magyarországon is jelentős referenciákkal és kb. 150 db járművel van jelen a hazai tűzoltós gépjárműállományban.

A 2009-ben megjelent új Midlum fülkéjét 18 centiméterrel hosszabbították meg a karosszéria áttervezésével. Ez a változtatás tágasabb, jobban megközelíthető fülkét eredményezett, így sokat javított a tűzoltók munkakörülményein, többek között megkönnyíti a napi többszöri be- és kiszállást. A fejlesztéssel új váltó került be választékba: a 4x2-es új Midlum tűzoltóautók mostantól az automatizált Optitronic sebességváltóval rendelhetők. Az új váltóval akár 7 százalékkal csökkenthető a fogyasztás, emellett a karbantartási költségek is alacsonyabbak annak köszönhetően, hogy kiküszöböli a motor túlpörgéséből adódó sebességváltó-meghibásodásokat.

Az automatizált Optitronic váltó fokozott használati kényelmet is biztosít, így a vonuló tűzoltóknak csak a küldetésükre kell összpontosítaniuk. 
A Renault Trucks tűzoltóautó-kínálata maradéktalanul megfelel a tűzoltás követelményeinek és a tűzoltók igényeinek. A kifejezetten a tűzoltási és mentési feladatok ellátására szánt 4x2-es és 4x4-es járművek maximálisan teljesítik az európai szabványokat. A járművek alkalmasak arra, hogy helytálljanak a legkülönbözőbb bevetéseknél (emberek mentése, tűzoltás, közúti balesetek, vagyonvédelem stb.) a legváltozatosabb helyszíneken (lakott terület, ipartelep, nehezen járható terep stb.). A tűzoltóautókról összeállított sajtóanyag a beavatkozások fajtája szerint, kategorizálva mutatja be részletesen a tűzoltó járműveket az új Mastertől a Keraxig: Master  közúti katasztrófavédelmi jármű, Midlum vízszállító jármű, Kerax erdőtűzoltó tartályautó stb.

Valamennyi tűzoltóautó összegzi a Renault Trucks tapasztalatát a felépítményezés, a hasznos teherbírás és a hasmagasság tekintetében. Mindezeken felül a Renault Trucks-ot választó tűzoltóságok élvezhetik azt a kiemelt odafigyelést, amelyet egy professzionális gyártó biztosít a professzionális felhasználónak a márkahálózat 1200 assistance pontján a hét minden napján éjjel-nappal.

21 komment

Címkék: renault tűzoltó haszonjármű

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr332344305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fecó01 2010.10.10. 20:10:02

Tűzoltóként el kell mondanom, hogy Magyarországon a Renault siralmasan működik. az állomány, hacsak lehet, tartalék szerként használja ezeket, mivel szivattyúik megbízhatatlanok. Volt olyan, hogy beavatkozás közben leállt! A fiúk meg a tűznél várták a vizet...
A víztartályában lévő hullámtörő lemezek csavarozva vannak, amik néha kipotyognak.
Az alváz túlterhelt, a rugózás csapnivaló. Rossz úton pattog, oldalra kidobja a farát már 60-as tempónál. Ez balesetveszélyes.
Odafönt semmibe veszik a tűzoltóságok igényeit, észrevételeit. Jelenleg a legmegfelelőbb járművek a TATRA-tól kellenének. Kiváló tulajdonságokkal rendelkeznek még terepen is. Áruk "csupán" 40-50 M Ft lenne, szemben a Renaultok, Mercedeszek 90 M-ós árához képest. Valaki megint nagy borítékot vágott zsebre...

mitsubishi 2010.10.10. 21:35:51

A TATRA tűzoltóautók fényévekkel jobbak a rönyónál!

crazy 2010.10.10. 22:11:45

Én még nem láttam ilyen Renault tűzoltókocsikat, szinte mindig a Mercedeseket látni az utcákon. Magyarországon az a baj, hogy nem egységes a felszerelés, és így nehéz egymáshoz igazítani a műszaki eszközöket. Van ami német, van ami osztrák (Resenbauer), van ami francia, van ami magyar. A németeknél pl. minden echte német, és minden mindennel kompatibilis. Nálunk is ez kellene.

yomsisi 2010.10.11. 11:35:03

Fecó01!
Én csak önkéntes vagyok, de amiket a Renaultról hallok, alátámasztja a Te véleményedet. Mindenhol tartalékolják és a régi Mercedesekkel vonulnak, amíg lehet. Ami a legmegdöbbentőbb,(illetve szokásos) volt jobb ajánlat a Renaulténál, csak ugye a közbeszerzés, hagy ne mondjam tovább.

TATRA irányban is mozdultak volna, hagy hagyják őket.

Virago_1000 2010.10.11. 13:49:40

Habar nem vagyok tuzolto, nem is voltam, de az elhangzott kommentek csak alatamasztjak, amit eddig is tudtam.

Azert ez a video sokat elmond a nyeklo-nyaklo csavarodo harmatgyenge renault alvazrol:

videoalbumy.azet.sk/tatra-vs-renault/u1tzUfRwR0yPlfD1/

!!!MegaStorm (törölt) · http://www.pbcomputer.hu/ 2010.10.11. 18:45:41

Én csak azt nem értem hogy miért nem áll talpon a Rába, és miért nem használjuk a saját termékeinket? Ja, mert mindent el kell lopni, meg nyugat-segget nyalni? Helyes, ez való nekünk. Az örök arany, Hofi Géza megmondta: "a magyar ember addig nem érzi jól magát amíg nem szaros a szája széle"
Na erről ennyit...

skyrangr 2010.10.12. 08:45:16

@!MegaStorm: ugyanez igaz nagyon sok másra is. pl külföldről vesszük a buszokat, a mozdonyokat... pedig van itthoni gyártó is, mindkettőből. nincs több kérdésem...

yerico1 2010.10.12. 09:07:50

@skyrangr: Talán mert évi 150 tűzoltókocsit olyan 200-300 millióért gyártana a Rába, ha nyereséges is szeretne lenni. A Renault meg világszinten terít, tehát eleve olcsóbb tud lenni.
A világhíres magyar buszgyártók meg vagy nagyon tudnak valamit, vagy hülyék, de rendre drágább ajánlatokat adnak, mint pl. a Mercedes vagy a Volvo. Akik nem mellesleg messze nagyobb volumenben termelnek megint csak.
A pályázatoknál meg a pénz eleve el szokott dönteni szinte mindent, így egy kevésbé ismert, de drágább terméket ritkán választ az ember.

skyrangr 2010.10.12. 09:40:06

@yerico1: jah. ha így állunk neki, akkor döglött a dolog.
de ha nekiállna termelni az ikarus például... gondolod nem lenne piac rá? nem csak otthoni vásárlók vennék, ahogy anno sem csak az otthoni vásárlók vették (moszkvában nem is olyan rég még ikarusok szaladgáltak).
nameg az sem mindegy, hogy ha vesz valamelyik volán egy buszt, akkor azzal a stuttgartiakat támogatja, vagy a kifizetett összeg határokon belül marad. és akkor ez csak az eladás, ne is beszéljünk az after-sales dolgokról, pl a javítás (gondolom hogy a Pappas-nál nem gombokért javítják a merci buszokat... amik mellesleg néha leégnek.)
visszatérve a RÁBA-ra, van nekik kész platformjuk, honvédség is használja őket. nemhiszem hogy olyan hűdenagy ördöngősség lenne felépítményt tervezni/gyártani rá (ismét hazai munkahelyek, ugye...)

Virago_1000 2010.10.12. 13:48:45

@skyrangr:
"visszatérve a RÁBA-ra, van nekik kész platformjuk, honvédség is használja őket. nemhiszem hogy olyan hűdenagy ördöngősség lenne felépítményt tervezni/gyártani rá"
- egyreszt nem Raba, hanem MAN platform, masreszt nem tudjuk, hogy a licenszszerzodesek hogy rendelkeznek. Ja, nem csak a platform MAN, hanem a fulke is. Talan a logo magyar, erre futotta a par kivenhedt alkoholista mernoktol.

@!MegaStorm: "Én csak azt nem értem hogy miért nem áll talpon a Rába"
- azert, mert a Raba ugy volt szar, ahogy volt. Egy nagy hatar higfolyos. Orszaghatarainkon kivul nem lathatsz Rabat, nem egeszen veletlenul. Ipari hulladek a kutyanak sem kell.

skyrangr 2010.10.12. 14:06:15

@Virago_1000: éljenek a hazafiak! ;)
amúgy nekem tökmindegy mivel szaladgálnak a tűzoltók, mire költik a közbeszerzés korántsem tiszta pénzeit.
én meguntam a tehetetlenséget nézni, meg ezt a mentalitást, hogy csak a másé (értsd külföldi vs magyar termék...) a jó...
és inkább máshol keresem a hamburgerre valót.

skyrangr 2010.10.12. 14:08:25

@Virago_1000: ja, a RÁBA, ami MAN...
én úgy olvastam, hogy a motor MAN, meg a kabin. a többi magyar fejlesztés. nade persze biztos hazudnak a weboldalak is.

Virago_1000 2010.10.12. 21:23:12

@skyrangr: Hol olvastad? Nem biztos, hogy egyrol beszelunk. Amugy a katonai, annak fulke, alvaz teljes egeszeben MAN. A motort is kizartnak tartom hogy magyar, ugyanis mibol, kik fejlesztenenek?

"éljenek a hazafiak! " - ez nem hazafisag kerdese, ami szar, az szar. A maga koraban is szar volt, akar csak a Pannonia.

Fecó01 2010.10.12. 22:15:52

@Virago_1000:

Egész Magyarországon 1 db. Rába gépjárműfecskendő létezik: a Katasztrófavédelmi Oktatási Központban.
A motor MAN, a fülke-alváz Rába, a felépítmény Rosenbauer.
Tágas fülke, ami jól fűthető. A motor az erőátvitellel kiváló menettulajdonságokat biztosít. A futómű remek terepjárást ad.
Az 1997-es tenderre készült, amit a Mercedes nyert meg. A mercik fülkéje szűk, öltözni nehéz benne. A hátsó sorban ülőknek nincs fűtés, csak az, ami hátramegy a műszerfalból. Szimpla teherautóalváz, - megerősítés nélküli, alacsony hasmagassággal - amire a Rosenbauer szerelt felépítményt. Ez olyan kialakítású, hogy a hátsó sor fülkerésze a felépítményhez tartozik, a 2 üléses teherfülke csatlakozik hozzá, ez billenthető előre. A kettő közt rés. A Rábáé teljesen egyben volt, az alváz kimondottan tűzoltó célra készült. Remek szilárdsággal. A Rábát máig használják gyakorlatokra, mindenki elégedett vele.
A tenderen azért nem a Rába győzött, mert a merci vastag borítékot tudott az illetékesek zsebébe dugni. Ugyanez van most a Renaulttal is.

skyrangr 2010.10.12. 23:13:57

@Virago_1000: a H-szériás Rábáról beszélek, ami tudtommal, meg az internet tudta szerint is hazai fejlesztés. A motort és a fülkét a MAN-tól vette át a Rába, a váltó, az osztómű meg ZF.
nemtudom miért, de nekem a sz@r Rába meg a sz@r Pannoniák is kedves dolgok. mindegyiknek megvan a maga kínja, de legalább a 'mi kutyánk kölyke'.
csak egy hülye példa...
szerinted a francia miniszterelnököt mennyire érdekli, hogy a német márkájú luxuslimuzin mennyivel jobb mint a francia? sztem magasról lesz@rja, és pont ezért szaladgál francia verdával. ;)
gondolom nyilvános lincselés is lenne belőle, ha más nemzet autójával vonulna...
ellenben otthon az a busztársaság a menő, amelyiknek törökben készült német buszai vannak...
@Fecó01: jah, katasztrófavédelmis ismerősömtől ugyanezt hallottam.

skyrangr 2010.10.12. 23:21:19

@Virago_1000: meg hogy ne kelljen sokat keresni, itt van a korábbi, H-14es reptéri tűzoltó... olyan sokat tehát nem is kellene már fejleszteni (piros festék csak akad valahol a suffniban...)
firetrucks.uw.hu/kepek/mh/raba_h14_mh_2.jpg
süti beállítások módosítása