HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) Goodyear (1) goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

A Citroën feltalálta a kipörgésgátlót

2009.07.08. 23:37 :: papptibi

Kiderül, mi tartja kézben a kerekek csúszását, mi az a Szahara-üzemmód, és talán az is, hogy használható-e a kiskunsági futóhomokon. Továbbá nem csak off-road terepen lehet USB-s zenét hallgatni, a C5 és a C6 pedig újabb ütőkártyákat jelentő V6-os dízelmotorral váltja le régi V6-os dízelmotorját. 450 Nm!

ÚJ FEJLESZTÉSŰ KIPÖRGÉSGÁTLÓ RENDSZEREK JÚLIUSTÓL A CITROËN MAGYARORSZÁGI KÍNÁLATÁBAN

Új fejlesztésekkel rukkol elő a C4 Picasso és a Grand C4 Picasso egyterű modell, valamint a Berlingo szabadidő-autó.

A C4 Picasso és a Grand C4 Picasso modellek mechanikus sebességváltóval szerelt valamennyi motorjához gyárilag Intelligent Traction Control (intelligens kipörgésgátló) rendszer tartozik.

Itt is jól látszik a szabadidő-jelleg

A Berlingóhoz kínált, optimális tapadást biztosító Grip Control rendszer, amely Magyarországon az XTR kiviteli szinthez opcióként rendelhető meg, többféle terepen képes kézben tartani a hajtott kerekek csúszását. Az új technológia alkalmazása tovább erősíti a Berlingo szabadidő-autó jellegét.

SZÉRIAFELSZERELTSÉG AZ INTELLIGENT TRACTION CONTROL A C4 PICASSO MANUÁLIS VÁLTÓVAL SZERELT MODELLJEIBEN ÉS A 2009-ES GYÁRTÁSI ÉVŰ C5-BEN

A C5, a C4 Picasso és a Grand C4 Picasso modellek mechanikus sebességváltóval szerelt változatainak palettájára is felkerül az Intelligent Traction Control. Az új biztonsági berendezés nem jelent semmilyen többletköltséget az ügyfélnek. A rendszer havas és csúszós úton jelentősen javítja a teljesítményátadást. Az Intelligent Traction Control, a hagyományos kipörgésgátló rendszerek lehetőségeinek határát nagymértékben kitolva, csúszós burkolaton, a vezetési helyzetek túlnyomó többségében biztosítja a gépkocsi továbbhaladását. Az új rendszerrel felszerelt gépkocsi könnyű és biztonságos közlekedést garantál. Intelligent Traction Control rendszer a nyomatékátvitel és a biztonság terén világpremiernek számít. A rendszer a különböző országoktól függően szériatartozékként szerepel a C4 Picasso és a C5 modellek kínálatában, anélkül, hogy bármilyen többletköltséget jelentene az ügyfeleknek. A hagyományos kipörgésgátlóval (ASR) felszerelt gépjárműveknél, a rendszer a motorteljesítmény leszabályozásával akadályozza meg a hajtott kerekek megcsúszását. Szélsőséges használati feltételek esetén azonban, a hagyományos ASR a leszabályozás miatt megakadályozhatja a gépjármű haladását. Az Intelligent Traction Control technológia a kipörgésgátló rendszer újfajta vezérlésével oldja meg ezt a helyzetet, lehetővé téve mind a gyakorlatlan, mind a magabiztos vezetőknek a síkos, havas úton való biztonságos elindulást és haladást.

A BERLINGO XTR FELSZERELTSÉGÉHEZ RENDELHETŐ GRIP CONTROL: KÖNNYEDÉN MEGBIRKÓZIK MINDEN TEREPPEL

A Berlingo a Grip Control nevet viselő, fejlett kipörgésgátló rendszer új generációját kínálja opcióként, amely különösen illik szabadidő-autó jellegéhez.

Anya, kapcsolj azonnal "fű" üzemmódba!

A C5 és a C4 Picasso modelleken a rendszer vezérli, és havas, csúszós út tapadásához igazítja a hajtott kerekek csúszását. Az ilyen típusú gépkocsik használatát és a tulajdonosok elvárásait figyelembe véve, az új rendszer maradéktalanul megfelel az igényeknek. A Berlingo, határozottan szabadidő-autós jellegével ideális modell egy olyan rendszer alkalmazására, amelynek a fő funkciója, hogy különböző típusú utakon, vagy « off-road » terepen megfelelően kézben tartsa a kerekek csúszását.

Ez lehet az XTR változat típusjelzése

Magyarországon a Grip Control rendszer opcióként rendelhető meg a Berlingo XTR változatokhoz, amelyeket már 10 mm-rel megemelt felfüggesztéssel és alsó motorvédő lemezzel szereltek fel. Az említett változatok a Grip Control funkció mellett ESP rendszerrel és 205/65 R 15 Michelin® Latitude Tour Mud+Snow gumiabroncsokkal rendelkeznek, amelyek a legkülönfélébb terepviszonyokhoz való alkalmazkodás tekintetében – beleértve a hóval borított utakat is –, a legjobb kompromisszumot jelentik, ill. a téli gumikat is helyettesíthetik. A Grip Control opció a „Security Plus” csomagban rendelhető, amely 185000 forint, és tartalmazza az ESP-t, a Hill Assist rendszert, valamint a függönylégzsákokat is. A Grip Control az ESP vezérlőegységbe beépített, továbbfejlesztett kipörgésgátló rendszer. Az első hajtott kerekek csúszását szabályozza. Különböző üzemmódokban működtethető, ezáltal tökéletesen alkalmazkodni tud az adott terepviszonyokhoz. A vezető a műszerfalon elhelyezett üzemmód választó kapcsolóval ötféle működtetési mód közül választhat.

“Standard” üzemmód

A mindennapi közlekedésben, normál útviszonyok mellett használatos üzemmód. Korlátozott mértékben engedi csúszni a hajtott kerekeket és a hagyományos ASR rendszerrel azonos módon viselkedik.

“Téli” üzemmód

A C5 és a C4 Picasso modelleken alkalmazott Intelligent Traction Controlhoz hasonló szolgáltatást nyújtó üzemmód, a hajtott kerekek optimális csúszását biztosítva és külön-külön szabályozva a két kereket, havas úton nagymértékben megkönnyíti a gépkocsi elindulását és haladását. A téli üzemmód, a C5 és a C4 Picasso modellekkel ellentétben a Grip Controllal szerelt Berlingón 50 km/h felett automatikusan kikapcsol.

“Fél-terep” üzemmód

Elsősorban sáros úton, földúton, vagy vizes füvön célszerű ezt az üzemmódot választani. Ebben az üzemmódban a rendszer, a megfelelő tapadás eléréséhez a két hajtott kerék egyikét nagyobb mértékben engedi csúszni, a másikra pedig a lehető legnagyobb motornyomatékot továbbítja. Ebben a szituációban lehetőség van arra, hogy a rendszer a rendelkezésre álló nyomaték egészét csak az egyik hajtott kerékre adja át, ami egy korlátozott csúszású differenciálmű esetén nem lehetséges. Ezután a rendszer az optimális csúszás beállításával biztosítja az autó lehető legjobb haladását.

Az üzemmód 80 km/h felett automatikusan kikapcsol.

Szahara” üzemmód

Ebben a beállításban a rendszer engedi, hogy a két hajtott kerék egyforma mértékben kissé csússzon, hogy a gépkocsi minél jobban tudjon haladni és minél kisebb legyen a kockázata, hogy elsüllyed a homokban.

Az üzemmód 120 km/h sebességig működik.

Ha most "Szahara" üzemmódban van, itt fog megrohadni

“ESP off” üzemmód

Az ESP off üzemmódban a rendszer az ESP vezérlőegysége által felügyelt valamennyi vezetést segítő funkciót – menetstabilizáló, kipörgésgátló – inaktiválja. A Citroën többi modelljéhez hasonlóan, 50 km/h sebesség elérésekor a rendszer automatikusan visszakapcsol.

USB-BOX A BLUETOOTH OPCIÓHOZ SZÁMOS MODELLEN

Júliustól a magyarországi kínálatban a C2, C3, Berlingo, C4, C5, C4 Picasso, Grand C4 Picasso valamint a Berlingo modellek is rendelhetők USB csatlakozóval kombinált Bluetooth kihangosító opcióval (júliusi gyártású modellektől). Az USB boxszal kiegészített Bluetooth csomag ára változatlan.

JÚLIUSTÓL MAGYARORSZÁGON IS RENDELHETŐ A C5 & C6 V6 HDi 240 FAP: MAXIMÁLIS VEZETÉSI ÉLMÉNY, ALACSONYABB ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS ÉS CO2-KIBOCSÁTÁS

Júliustól a magyar kínálatban is megjelenik az új V6 HDi 240 FAP motor a Citroën C5 és C6 modellekben. Az új háromliteres HDi motor a korábbi 208 lóerős 2,7 literes motort váltja a magyar kínálatban. Az Exclusive szinten választható erőforrással szerelt C5 és C6 modellek a nagyobb vezetési élményt, csendesebb működést és nagyobb teljesítményt biztosító szolgáltatásoknak köszönhetően nagy előrelépést jelentenek a vezetési kényelem terén, ami ráadásul alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és a CO2 kibocsátás 12–15 %-os csökkenésével párosul.

A Citroën történetének eddigi legerősebb dízelmotorja további ütőkártyákat jelent a típuskínálat két elegáns limuzinja számára, tovább növelve közismert vezetési kényelmüket. A kiemelkedő színvonal eléréséhez mélyreható változtatásokat hajtottak végre a V6 dízelmotoron. Hengerűrtartalma 3 literre nőtt és az optimális értékek elérése érdekében számos fejlesztést hajtottak végre a motoron: új, harmadik generációs, közös nyomócsöves (Common-Rail), közvetlen befecskendező rendszer, új generációs égésterek, 2 változó geometriájú turbókompresszorral rendelkező feltöltő rendszer, belső kipufogógáz keringetés és fékezési energia visszanyerő rendszer. Ennek eredményeként a motor 177 kW (ill. 240 LE CEE) teljesítményt ad le – ami 18 %-os növekedésnek felel meg –, és 1600-as percenkénti fordulatszámon éri el 450 Nm maximális nyomatékát. A motorhoz továbbra is hatfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. Fogyasztása vegyes ciklusban mindkét modell esetében mindössze 7,4 l/100 km, CO2 kibocsátása pedig 195 g/km, ami 12–15 %-os csökkenést jelent. Az új motor természetesen megfelel a jövőben bevezetésre kerülő Euro 5-ös emissziós normáknak.

Az új motorral felszerelt modellek árai: C5 HDi 240 FAP Exclusive: akciós ára 10.780.000 Ft. (Listaár: 11.510.000Ft.) C6 HDi 240 FAP Exclusive: akciós ára 14.230.000 Ft. (Listaár: 15.540.000Ft.)

Budapest, 2009. július 8.

11 komment

Címkék: citroen kipörgésgátló

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr981235428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnme 2009.07.09. 17:49:21

..most akkor ezek okoson vagy csak nem pörögnek?

Én nemigazán látok szaharát a városban, csak mellettünk a neszűrben, ahol a cigányok a fákat kiszedik (nameg a tetőt a házról) és eltüzellik.

Atesz1987 2009.07.09. 17:50:29

Hát ez valami fantasztikusan undorítóan néz ki...

gnme 2009.07.09. 18:48:54

TIBI(!) VAZE'(!)

.. ez egy vizuális környezetszennyezés! Szeggyétek mán le innen b+, plíz, vagy bepisilek a fájdalomtól...

hátez miez? ..

gromek7 2009.07.09. 19:58:13

??????????
Ha ez reklám, akkor miért a Papp Tibi neve alatt fut?
Nem igazán etikus....

Ha gúnyból tettétek ki (tényleg eléggé röhejes egy közlemény), akkor meg annyira nem vicces.

gnme 2009.07.09. 20:27:47

Na b+, be is hugyoztam.

Kaptam a péterfy-be egy kémcsőt, most abba.

Há' én fizetema járulékota' azt még MEG MERIK KÉRDEZNI: 24h vizelet? .. reggel belebrunyáltam nővér .. nesze ez az !

Az NEM JÓÓ nekünk 24H kell ..

AKKÓGYŰCCSED HORDÓBA TE B+, azt merjed belőle a kémcsőnyi mintát a' turkájjbenne TE

HÁNYAN GYŰJTENEK ITT 24H-t, K É R D E Z T E D ??

..

NAGYKUSS.

misitcom 2009.07.09. 20:46:21

A Franciák egyre jobban rágyúrnak erre az elfuserált formára.Hagynák a francba az egészet ,kár ezt már fényezgetni.

CSÖRR-CSI££ 2009.07.09. 21:23:14

Valahogy az az érzésem ezzel a soxor ismételgetett, sulykolós reklámszöveggel, hogy palira akarnak venni. Én egy ilyen aljas alak vagyok.
Nekünk autóra van szükségünk.
Ők meg gyártanak nekünk, de úgy tűnik, mintha mégis azt csinálnának amit ők akarnak.
Aztán mindenféle marketingeszközökkel lenyomják a torkunkon.
A szokásos a szöveggel, amivel az új mosóport a hagyományos (vagy másik) mosóporral állítják szembe, meg a bébirdáj fedőréteg, az ultramaggal és a bifidusz aktiregulárisszal együtt olyan űberfasza, hogy ha nem veszed meg, lemaradsz arról az evolúciós ugrásról, amellyel az emberiség felvilágosult és a korszellemmel együttműködő része átsiklik egy magasabbrendű szép új világba.
Aki meg parasztvakításról beszél, az földhözragadt és a fejlődés kerékkötöje, ilyen módon az emberiség egészének evolúcióját hátráltatja. Ez pedig az emberiség ellen elkövetett BŰN, elvtársak!!!

Úgyhogy hódoljatok be a felsőbbségnek, lelkes ovációval fogadjátok eme új remekeket, és vegyétek ezerrel, mert úgysem állhattok ellen, legfeljebb ideig óráig.
Ámen.

CSÖRR-CSI££ 2009.07.09. 22:34:23

@CSÖRR-CSI££:

...Aki pedig nem hiszi, állítson egy Subarut emellé a Frankenstein mellé vizes füvön, sárban, hóban, a Szaharában vagy aszfalton és hajrá! Aztán gondolkodjon el azon, amit mondtam.

Nem hülyéskedek!
A Honda vagy a Subaru soha nem akart dízelt sem pakolni az autóiba, mert ők másként gondolkodtak az autóról, de ezeknek az hatalmaknak a társadalomformáló hatására mégis kénytelenek voltak, ha talpon akartak maradni a piacon.
Nem paranoid összeesküvés elmélet ez, hanem a kemény valóság.
Nem kell hozzá különösebb jóstehetség, hogy előrejelezzük: a Subaru is kénytelen lesz behódolni az új kor új igényeinek, és hamarosan elénk tolja az új fronthajtású Imprezát elöl keresztben beépített sornégyes motorral, hibridhajtással.
A marketingszöveg pedig zengeni fog a korábbi modellekhez képest elenyésző üzemanyagfogyasztási és károsanyag -kibocsájtási értékektől. Mindenki tapsolni fog, én és néhány békebeli autóbuzi pedig sírni.
Ha pedig ilyen kompromisszumra nem lesz hajlandó a Subaru, akkor kihal, mint a dinoszauruszok.
A fejlődés nem állhat meg, csak az a baj, hogy ezzel párhuzamosan elképesztő degenerálódás is zajlik.
Arról beszélek -ha valaki nem értené-, hogy például egy állólámpás Mercit, egy 123 -ast, vagy egy 126 -os SE -t, SEL -t még úgy építettek meg, hogy az ne essen szét tíz év vagy 2-300 ezer km után. (szentségtörés lett volna még csak gondolni is ilyet) A mostaniakat pedig (évtized óta) így építik.
El kell ájulni az űberszuper extráktól, mert horizonton túlról előrejelzi a kivilágítatlan biciklist, másfél kikóméterről már a véralkohol szintjét is kiírja a diszpléjre, ötszáz méternél hangos visítással is figyelmeztet, aztán ha nem reagálok, ő maga kikerüli Bundi bácsit, aki semmit sem sejt abból, hogy épp az imént az életét mentette meg az a sok drága fejlesztés, amit abba az dögbe beleöltek.
Az is rendben van, hogy gombnyomásra elszívja a fingot a seggem és a bőr ülőfelület közül, majd aktív szén-szűrőn át engedi ki a szabadba, aztán thai-masszázzsal kényeztet.
Az viszont már nincs rendben, hogy tervezett avultatással bontóba küldik 8-10 éves korában... és még vége -hossza nélkül lehetne sorolni a visszásságokat. De sajnos olyan ez csak, mint a kutyaugatás, ami -ugyebár- nem hallatszik az égig.

Tudom, hogy a legtöbben nem értenek velem egyet, de lesz@rom, ez a véleményem, és jó eséllyel ez is marad.

Üdv mindenkinek! (még Citroenéknek is :)

gatsy 2009.07.10. 08:34:28

Hát bakker a képaláírások tuti nem széria tartozékai az eredeti sajtóközleménynek, de nagyon kellettek hozzá! :D

Szét röhögtem magam. Főleg a "Ha most "Szahara" üzemmód..." tette me a kaput!:D:D:D

Bélabácsi 2009.07.10. 10:56:46

Már elnézést......Citroen ???

Nem kéne tekerös hülyeségek helyett elöször a termékeik és a mögé nyújtott szolgáltatásaik minöségével foglalkozniuk elsö körben ?

És persze a non plus ultra, ami a mai napomat széppé tette: van C5-ös 10 milláért is.....:))))))))
süti beállítások módosítása