HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) CNG (1) cng (2) conti (1) continental (4) Continental (1) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) mote (1) MOTE (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Már a Formula 3-as versenyautók is újrahasznosíthatók

2009.06.17. 17:14 :: ommm

Van ilyen? Zöld versenyautó robbanómotorral? Egyáltalán, definiáljuk a zöldet! A BASF-nél kőkemény profik dolgoznak rajta. Ezek szerint sikerrel.

A BASF PremAir(r) katalizátorával pedig a földfelszíni ózont is elnyelik

A katalizátort az USA-ban már 3 millió személyautóba beszerelték

A szmog kialakulásáért elsősorban a földfelszíni ózon a felelős

Budapest, 2009. június 16. - A BASF Katalizátor divíziója is támogatja az első olyan versenyautót, amely újrahasznosítható anyagokból készül. A WorldFirst Formula 3-as autó, amelyet az angliai Warwick Egyetemhez tartozó innovációs központ (Warwick Innovative Manufacturing Research Centre - WIMRC) kutatói fejlesztettek ki, sikeresen teljesített a tesztpályán.

A BASF olyan termékekkel és technológiákkal segítette a WIMRC-t abban, hogy megépítsék a "zöld" versenyautót, mint például a PremAir(r) katalizátor, amelyet ha az autó hűtőjéhez szerelnek, elnyeli a földfelszíni ózont, amely egyébként a szmog kialakulásáért leginkább felelős.

A BASF PremAir katalizátora az első olyan kereskedelmi forgalomban lévő termék, amely elbontja a káros földfelszíni ózont. A sztratoszférikus ózontól eltérően, amely a nap káros ultraviola sugárzásától óv bennünket, a földfelszíni ózon a szmog egyik fő összetevője, amely a súlyos levegőminőségi problémák egyik legfőbb okozója.

A PremAir a hőcserélő felületekhez - autó, busz hűtőkhöz - szerelve hatásos "szmog elnyelővé" alakítja át azokat. A katalizátor csökkenti a levegőben lévő ózon mennyiségét azáltal, hogy az ózon molekulákat oxigén molekulákká alakítja. A hűtő kivitelezésétől függően a PremAir katalizátor a földfelszíni ózon akár 80%-át is elnyelheti, amikor az áthatol rajta.

A PremAir katalizátor, amely a Kaliforniai Levegő Testület (California Air Resources Board - CARB) szerint is elismert, hatásos ózon-csökkentő technológia, az Egyesült Államokban már több mint 3 millió autóban működik. Eddig hét autóvállalat és számos konstruktőr használta a PremAir katalizátort, azzal a céllal, hogy elnyerjék a "részben nulla emissziójú jármű" (PZEV) bizonyítványt a CARB-tól.

A WorldFirst Formula 3-as autó technikai kísérlet arra, hogy bebizonyítsák: a versenyautó sportokban is lehet alkalmazni újrahasznosítható anyagokat. Ez az első olyan versenyautó, ami a természet megóvása érdekében újra feldolgozható anyagokból készült. A WorldFirst autót a WIMRC szponzorálja a Warwick Egyetemmel, Warwick Manufacturing Group-pal és olyan együttműködő partnerekkel együtt, mint például a BASF.

2001-ben a BASF katalizátora elnyerte a J. Dean Sensenbaugh Díjat a Lég és Hulladékgazdálkodási Szervezettől (Air & Waste Management Association - AWMA), a PremAir kifejlesztéséért és üzleti alapokra helyezéséért. Az AWMA azért hozta létre ezt a díjat, hogy kitüntesse azokat a cégeket vagy személyeket, akik kiemelkedő teljesítményt értek el a légszennyezés szabályozása és a hulladék hasznosítás területén.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr541188729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nancsi 2009.06.17. 20:05:37

BASF? Akkor inkább ne. Tuti hogy közben génmódosított parlagfű magokat szór szét a hűtő ventilátorának segítségével, amit csak az ő növényirtójukkal lehet kiirtani, mivel lézerkarddal védekezik a kihúzás ellen.

Justice RAT 2009.06.17. 21:52:44

A földfelszín közeli ózont, már csak kicsit feljebb kéne küldeni, és tulajdonképp rendben lennénk.

jürgen baromartz 2009.06.18. 00:00:24

@Justice RAT:

ha jól emlékszem az amúgy tök felesleges kémia órákról, az ózon nehezebb a levegőnél, úgyhogy valami bika nasa-technológia kellene az összegyűjtéshez meg a sztratoszférába juttatáshoz, de egyébként rendben van a megállapítás. :)

Tornado86 2009.06.18. 00:18:34

Van is az ozonos hozzaszolasban valami: nekem konkretan meg eleg frissek ezek az ismeretek, az ugrik be kapasbol, hogy a foldfelszini ozon karos az egeszsegre. Normal kemiai korulmenyek kozott pedig 1 MOL ozon 48g, ha jol emlekszem, ez a legkori atlag ugy 1,5x-ese. Szoval ideje ozonkapszulakat felloni a stratoszferaba oszt a zoldek meg tiltakozzanak az Amazonas oserdeinek kivagasa ellen, ugyis azt a zold teruletet tartjak sokan a Fold tudejenek.

diablos 2009.06.18. 05:15:28

Állítólag a világszerte bezárt sok, korábban füstölő gyár "hiánya" miatt tisztult a magaslégkör!Ez rendben is van, de emiatt meg az UV sugárzás nőtt meg jelentősen!Már 15 perc alatt is le lehet "égni".
Lehet választani vagy az üvegházhatás miatt fő meg az agyunk, vagy az UV pörköli ki belőlünk a párát!!!

XJS · http://www.ae86.hu 2009.06.24. 19:39:48

Marmegint robban az a motor...:(
süti beállítások módosítása