HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) cng (2) CNG (1) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) Győr (1) győr (2) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) Iveco (1) iveco (3) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) opel (4) Opel (2) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) Toyota (1) toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Kifizettük a 8-as anyákat, mehet tovább a 95 Aero-futószalag

2009.02.27. 17:58 :: Winkler Róbert


Tegnap délelőtt még azt írtuk, leállt a trollhattani Saab gyár, most egy sajtóközleményből azt is megtudjuk, miért. Szerkesztőségünknek még nincs kristályos álláspontja, hiányozni fog-e az autós világnak a Saab. Egyfelől ott vannak a korszakalkotó történelmi modellek, a dicső ralihagyomány, a kellemes youngtimerek, mint a 99 Turbo, meg amik az 1980-as években Amerika Lexusai voltak: a 900 Cabrio (ugyebár Lucynek is ilyen volt Dallasban), meg az egész érdekes 900-as OG-k és NG-k.

Másfelől viszont az utóbbi évtized Saabjai nem rossz autók, de egyre kevesebb bennük a Saab. Hogy egy autógyárat ki fog megmenteni, egyáltalán meg kell-e menteni bárkinek, hogy a szemét GM tette-e tönkre, vagy épp csak meghosszabbította az épp esedékes agóniát, nem könnyű eldönteni. A sajtóközleménnyel kapcsolatban gondolkodtunk, mi történhetett, és mi volt „az egyik beszállítóval felmerült vitás kérdés”, Papp Tibi például az ajtópatent-ellátóra tippelt. Megkérdeztem a magyar forgalmazót, aki megígérte, hogy utánajár. Addig is olvassanak sajtóközleményt és drukkoljanak a Saabnak, vagy – vérmérsékletük szerint – nézegessenek csodás fotókat blues-zenészekről itt, a főszerepben Bruce Willis.

Rövid gyárleállás a trollhattani Saab gyárban

Budapest, 2009. február 26.

A tegnapi napon, szerdán rövid időre leállt a gyártás a Saab trollhattani üzemében, melynek a megjelent sajtóhírekkel ellentétben nincs köze vámhivatali tartozásokhoz.

A gyártól kapott tájékoztatás alapján a következőket tudjuk megerősíteni:

  • A Saabnak nincs lejárt tartozása a svéd vámhivatal felé.

  • A vámolás ügymenetében történik változás. A Saab korábban egyszerűsített vámeljárásra volt jogosult, azonban mostantól az újjászervezési folyamat részeként normál vámügyintézésre áll át, ami adminisztrációs többlettel jár.

  • A tegnapi rövid gyárleállást az egyik beszállítóval felmerült vitás kérdés okozta, mely a mai nap folyamán rendeződött

  • Ennek megfelelően a gyártás a mai napon a tervezettnek megfelelően zajlik. (Újabb rémhírek megelőzése érdekében tájékoztatásul közöljük, hogy a holnapi napon az előre betervezett ütemezésnek megfelelően 1 napra leáll a gyártósor).

  • Az újjászervezési folyamat egy teljesen új helyzetet jelent a cég életében, melynek során számos kérdés merül fel a minden érintett, így a beszállítók és partnerek részéről, és a fentihez hasonló zökkenőket okozhat a napi üzletmenetben. A cég teljes erővel dolgozik ezen nehézségek elhárításán.

Annyit elárulhatunk pozitív hírként, hogy jelenleg 8 komoly befektetővel zajlanak tárgyalások, melyek között Svéd és külföldi, iparági, illetve pénzügyi érdeklődök vannak.

26 komment

Címkék: saab

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr21969360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P_Lac 2009.02.27. 18:18:29

Én speciel sajnálnám ha megszűnne ez a márka is,nekem tetszettek bár sose volt saját tulajdonban SAAB-om.
Ülni ültem benne, jobb 1-en, a 2.3-as benzines turbós nagyon ment!
Olvasgattam a népítéletek között, a mostaniakat, főleg az 1,9-s dízel motorosokat
igencsak lehúzták a tulajdonosok, viszont a régebbieket nagyon szerették.
Ami kétségtelen, hogy egy nagyon biztonságos autó. Kár lenne érte.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.27. 19:29:29

Dízel Saab? Pfujj... GM szutyok motorral, opel padlóval ésatöbbi. Az kihalhatna. Egy újra svéd mentalitású és tulajdonosú cégként viszont újjászülethetne! Vegyen a kormányuk részvényt benne!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.27. 19:43:39

Marketingduma.
Szarban vannak és nem akarják hogy a befektetők meneküljenek.

Amúgy én is sajnálnám ha megszűnne a SAAB. Inkább ők maradjanak mint a rönyó meg az amcsi tepsik meg a dácsia.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.02.27. 19:56:32

@KuKori: az a GM szutyok valójában az egyik legjobb kétfeltöltős FIAT.

silurus 2009.02.27. 21:05:03

A Saab 9-3 2,2TD az egy Opel motor volt, később vettek a Fiattól dieselt. Van akinek bejön, van akinek nem, de szerintem valóban szomorú lenne, ha egy ilyen valóban egyedi stílusú (főleg régebben) autókat gyártó cég megszünne.

Sam75 2009.02.27. 22:26:01

A Saabnak reszeltek, vége a dalnak. Fejlesztőcsapat nélkül sose veszik meg. Az meg most Rüsselsheimben ül. Ez van békéljünk meg a gondolattal. Ez az egész csak egy végjáték. Gondoljunk csak a Rover esetére. pénz beszél kutya ugat, pénz meg nincs.

INSIDER 2009.02.27. 22:26:56

Számomra a márka pontosan olyan jelentősséggel bír, akár ez a hír.... Kurvára érdektelen! Már évek óta mondom: Lexust Mindenkinek!

Slippery Slick a menetlabilizátor 2009.02.27. 23:02:54

Eredeti volt ez a Saab amikor megindult. Lehet, hogy nem is ártana pihentetni egy kicsit a márkát, hogy mondjuk 10 év múlva megint egy határozottan elkülönülő karakterként induljon újra.
Volt már akinek ez bejött.

TicTac · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40344 2009.02.27. 23:48:39

Péntek késő délutáni bejegyzés... egy partra vetett hal erőlködéséről, akit az elmúlt hetekben vissza-vissza vetettek a hullámok, a vízbe.
Ha egy problémát elemzünk, akkor a legaprólékosabban kell eljárni, mint ahogy egy szardínia konzervet megkapunk. Szépen felszeletelve, és ízesítve.
A SAAB célszegmensét megnézni, a fajlagos költséget, az eladási statisztikákat, ár/érték arányt.
A SAAB önálló-e, avagy nem? A SAAB kiszolgált egy vásárlói réteget, vagy nem? Mehet ugyanígy tovább, vagy sem? Tudnak változtatni, vagy nem?
Spec. nekem egy sufnituning Octaviam van, sajnálom, hogy a svéd sárkány eltűnik...

gin74tonic 2009.02.28. 00:11:02

a GM karcsusit, elengedi a kezet, most kiderul mekkora a brand ja.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.28. 00:24:32

köcsög amcsik jól szétSAABták! a legjobb az volt, mikor a GM bejelentte, akkor a tiétek, vigyétek, vagy megmentik a svédek, vagy mehet szeméttelepre! pedig jók voltak! és mi a helyzet a repcsigyártással?

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.28. 00:31:14

zárjon be inkább a három nagy amcsi! oszt majd nézegessék az 1,1-es swiftteket, meg a többi autót! rég megérdemelnék! minek azok a hodály dögök odaát? persze benya van szarásig, ha meg nincs akkor leháborúzzák a fél világot, csak hogy a v6 v8-as csoda kombájnjaikat tudják tankolni!

diablos 2009.02.28. 06:14:20

Valóban inkább az ami gyárakat köllene szanálni!Zömében elavult dögöket gyártanak, t.a kivételnek!
Sajna ez vár minden kis márkára, amiknek még "arca" van.
A SAAB elopelesedése egyenes út volt a gödörbe.Egyszerűen nincs igazi piacuk a karakteres autóknak!:((
Hiába a szimpátia, történelmi múlt a pénz beszél...

Sverige 2009.02.28. 07:33:47

Itt Svédben arról pletyóznak, hogy a Svéd IKEA fog befektetni és megvásárolja a SAAB-ot. Nos még ha hülyeség is ez a hír, remélem fennmarad a SAAB, mert jók azok a verdák és speckó nekem a 9-3, 9-5 (sajna más nincs is a palettán) bejönnek jó turbós benzinessel. A dieseles meg nem rossz csak sok a baj velük, de ez megintcsak nem a SAAB hibája, hanem a FIAT-é. Tudom erős meg minden, de megbízhatatlan. Kollégámnak van, de állandóan szarakszik, ha meg jó akkor repül.... 2.3T aero 260LE az a jó beléjük

light 2009.02.28. 09:20:15

Tegnap este hallottam, hogy az Opel is menekülne a GM-től. Ha már eddigis volt együttműködés az Opel és a Saab között, fussanak egymás karjaiba, és akkor talán mindenki jól jár.

wartburg 2009.02.28. 09:36:58

Ezt a levelet Frederick Henderson úrtól kaptam, aki a GM egyik alvezére!


Dear Mr. Harasta: I wanted to respond to you and let you know that I have read your emails, in fact each one over the last several months. Wanted to thank you for your interest.

While you undoubtedly are passionate on the subject, beyond the interesting email address evoking an ignoble vehicle in automotive history, I have no idea whether you have any automotive experience at all, nor access to capital and technology. In fact, I have had a hard time understanding your industrial and strategic concept.

My best wishes to you in the future. If you would like to send us some background information on yourself, suggest you send to Messrs. Forster and Digirolamo (addresses above).

Using this email to respond to your subsequent email on Saab as well.

best regards. fritz

korzo 2009.02.28. 19:45:59

Már 10 éve be kellett volna zárni a boltot.

(minél hamarabb zárják be ezt a cirkuszt, annál hamarabb kezd emelkedni az én igazi saab-om értéke :o)

nikó 78 2009.02.28. 22:40:58

Elég szomorúságos lenne ha bezárna,bár a svéd kormány jól teszi hogy nem pumpál bele lóvét,az amcsik ugyanazzal a lendülettel vennék ki ahogy nagy valószinüség szerint kivették az opelből is.Egyébként egy percig sem sajnálok egyetlen egy autógyártót sem.Látszatfogyasztás zajlott az elmúlt években,ehhez lettek felépítve a gyártási kapacitások,a hatalmas összegű bevételekről nem is beszélve.Remélem,hogy a meglévő gyártástechnológiát ezentúl nem a mennyiségnek,hanem a minőségnek fogják alárendelni.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.02.28. 22:43:38

@INSIDER: loller, a Lexusnál sokkal ízléstelenebb nem sok van. Szóval azért mindenkinek ne!

Sverige: az IKEA még ki is tudná fizetni, van pénzük bőven.

millesei (törölt) 2009.02.28. 23:53:43

Trollhattan gondolom Mordor elitnegyede, nem?

apoa 2009.03.01. 14:28:22

Az az igazság, hogy a Bmár rég megszünt.

apoa 2009.03.01. 14:29:11

Bocsánat, a SAAB már rég megszűnt.

INSIDER 2009.03.01. 20:59:09

@Zsoli: Vak vagy, esetleg retardált. Más logikus magyarázatot nem tudok elképzelni. Peace!

korzo 2009.03.01. 21:27:42

Nekem se tetszik a Lexus. Úgy akar valamilyen lenni, hogy közben olyan semmilyen. Drága, de jó minőségű tucatautó.
Tudod: ízlések és pofonok.
süti beállítások módosítása