HTML

totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Friss kommentek

Címkék

100 (1) 2015 (1) 207 s2000 (1) a3 (1) aaa (1) Adam (1) adókedvezmény (1) adomány (1) államtitkár (1) állatkert (1) alternatív hajtás (1) android (2) app (1) árgarancia (1) árverés (1) audi (6) Audi Hungaria (1) aukció (1) autó (2) autó2 (2) autókereskedés (1) autókölcsönzés (1) autókölcsönző (1) automata (1) autómosás (1) autóshow (1) autós nagykoalíció (1) autó news kft. (2) az autó (2) balesetveszély (1) bege (1) benzin (1) benzinkút (1) betonkeverő (1) bicikli (1) biogáz (1) bioüzemanyag (1) bitter sándor (1) biztosítás (2) biztosító (1) BKK (1) blackberry (1) blitz (1) blog (1) bmw (1) boztosítás (1) bringa (1) búcsú (1) budaorsi (1) budapest (4) bukósisak (1) bunyó (1) busszsáv (1) busz (1) b osztály (1) carsharing (1) challenge (1) championship (1) chevrolet (1) citroen (1) cng (2) CNG (1) conti (1) Continental (1) continental (4) Corsa (1) csalás (1) csere (2) csiki (1) csőd (3) csúszós (1) danics (1) das (1) demonstráció (1) devecser (1) díj (1) dkw (3) doblo (1) dóra (1) Drivingcamp Hungary (1) dugófigyelő (1) dugók (1) dunlop (1) eladás (1) elektromos autó (1) elhatárolódás (1) élő (1) előzékenység (1) első (1) elvis (1) empamo (1) envi (2) erste (1) eső (1) etanol (1) EU (1) eü-doboz (1) eurocup (2) európa legzsúfoltabb városai (1) ezwash (1) fabia (1) ferrari (1) fiat (3) finompor (1) Ford Mustang (1) forgalomba helyezés (1) forma 1 (1) frakhitel (1) függetlenség (2) gábor (1) gázolaj (1) gázpedál (1) gémosz (1) genesis (1) gerhard plattner (1) gm (1) goodyear (1) Goodyear (1) gps (1) grafiti (1) gumi (1) gumiabroncs (2) győr (2) Győr (1) g osztály (1) harangkongatás (1) használtautó (2) haszonjármű (8) herczig (1) hibrid (2) hiéna (1) hólánc (1) honda (1) hongyan (1) horch (3) hungaroring (2) húsvét (1) hyundai (2) igo (3) ingyen (1) innováció (1) insight (1) iphone (1) istanbul (1) ittas vezetés (3) iveco (3) Iveco (1) jaguar (1) javaslat (1) javítás (1) jég (1) jitti (1) jogosítvány (1) jótékonyság (2) jövő (1) jubileum (1) kamion (3) kawasaki (1) kell (1) kerékbilincs (1) kerékpár (1) kerékpáros (1) ketrecharc (1) kgfb (1) kina (1) kipörgésgátló (1) klub (2) kolontár (1) konnektor (1) könyv (1) kötelező (1) közlekedés (1) közlekedési bírságolás (1) közlemény (1) közösségi (1) központ (1) kresz (1) kút (1) leaseplan (1) leggazdagabb (1) leon (1) levego munkacsoport (1) lézerblokkoló (1) limousine (1) live (1) lízing (1) lmcs (1) lobbi (1) luxus (1) magyar (2) Magyar Bioetanol Szövetség (1) magyar termék nagydíj (1) maksz (1) man (1) maricsek team (1) matrica (1) maxity (1) mazda (1) Mecsek (1) mentőautó (1) mercedes (2) Mercedes-Benz (1) mercedes benz (1) mge (3) MGKKE (1) michelisz (3) michelisz norbert (2) mika häkkinen (1) millen (1) miskolc (1) módosítás (1) molnár ariel (1) mopedautó (1) moszkva (1) MOTE (1) mote (1) motor (2) motorgyár (1) motorgyártás (1) motoros (1) mtv (1) multimédiás (1) munkahely (1) műsor (1) napi.hu (1) nem kell (1) nfm (1) nissan (1) nitro circus (1) nkh (1) nng (2) norbi (1) nordschleife (1) nsu (2) ocskay (1) ombudsman (3) OMSZ (1) önkéntes (1) ónos eső (1) Opel (2) opel (4) ORFK (1) pályabejárás (1) parkolás (3) pendrive (1) pénzügy (1) peugeot (3) porsche (3) porsche hungaria (1) presley (1) pricewaterhousecoopers (1) program (1) prototípus (1) radardetektor (1) rajzverseny (1) rali (3) rally (1) rallye (2) redizájn (1) renault (3) rendőrség (1) rhys (1) rízs (1) s2000 (1) saab (2) sajtó (1) sajtókölemény (1) sajtóközlemény (4) salak (1) sanoma (1) scania (5) seat (3) shell (2) skoda (2) sofőrszolgálat (1) speedway (1) splash (1) Sprinter (1) ssangyong (1) statisztika (1) stella (1) subaru (1) suzuki (1) svédország (1) symbian (1) syncro (1) széchenyi futam (1) szélcsatorna (1) szentlapos (1) Szolidaritás (1) talmácsi gábor (2) támogatás (1) taxi (1) taxisrendelet (1) tél (1) téligumi (1) tér (1) tesztpálya (1) teves (1) titok (1) töltőállomás (1) tom tom (1) topgear (1) történelem (4) totalcar (2) toyota (1) Toyota (1) trabant (1) transporter (1) travis pastrana (1) truck (1) trükközés (1) tüntetés (1) túrautó (1) tűzoltó (1) Tűzoltó utcai Gyermekklinika (1) uber (1) üzemanyag (1) válasz (1) válság (3) váltás (1) verseny (2) veszprém (1) veterán (3) videó (1) visszahívás (1) visszatekerés (1) visszatér (1) visszavásárlás (1) visszavett autó (1) viszlát (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) voty (1) vw (1) wanderer (3) warm up (1) wartburg (1) wéber (1) wéber gábor (1) weekend (1) weltauto (1) winmo (1) wsr (1) wtcc (4) x-faktor (1) XI. (1) yetd (1) zsiráf (1) Címkefelhő

Penge verdák

Fotózott ezeknél pengébbet? Töltse fel az Indafotóra és adja neki a penge_verdák címkét, hogy mindenki gyönyörködhessen.

Saab: függetlenedik vagy csődbe megy?

2009.02.20. 16:06 :: TóthZé

Ma reggel hírül adtuk, hogy már csak egy rövid nyaralásnyi idő van hátra és csődbe megy a Saab.

Szerkesztőségi költőnk, Lowtyo azon nyomban siratóének szövegének írásába kezdett, mások nekrológ forgalmazásába fogtak. Ilyen gyászos hangulatban voltunk a dicső múltú, de ingatag jövőjű márka kapcsán, amikor az alábbi sajtóközlemény landolt hervadozó e-mail fiókunkban a remény ragyogó üstököseként.

Döntsék már el, most csőd lesz vagy bírósági eljárás keretében lefolytatott újjászervezés, és vajon „a bíróság által kijelölt független tanácsadót" véletlenül nem csődbiztosnak hívják?

Kíváncsi leszek, találnak-e intézményi vagy magánbefeketetőket az elkövetkező, igen keménynek ígérkező három hónap alatt, vagy a svéd állam nyúl majd a Saab hóna alá.

 

Saab: Úton a függetlenség felé

* Svéd bírósági eljárás indul a Saab teljesen önálló üzleti egységgé alakítása érdekében

* Három új modell áll készen a bevezetésre a következő másfél évben

* A Saab célja, hogy erőforrásait visszahelyezze Svédországba

* Finanszírozás keresése a „független új Saab” részére

2009. február 20. A Saab üzleti tevékenységére vonatkozó GM stratégiai felülvizsgálat eredményeképpen a Saab igazgatótanácsa a mai napon bejelentette, hogy független svéd bírósági eljárás keretében kérvényezi a cég újjászervezését, melynek célja, hogy egy teljesen független, fenntartható és befektetést vonzó önálló üzleti egységet hozzon létre.

Az újjászervezés egy olyan svéd jogi folyamat keretében zajlik, melyet a bíróság által kijelölt független tanácsadó vezet szoros együttműködésben a Saab vezetőségével. A folyamat részeként a Saab megfogalmazza javaslatát az újjászervezés módjára, mely tartalmazni fogja a tervezési, mérnöki és gyártási folyamatok Svédországba történő koncentrálását. Az újjászervezési folyamat megindítását követő 3 héten belül ezen javaslatot a hitelezők elé tárják. A bírósági jóváhagyás után az újjászervezési folyamat három hónapig tart és független finanszírozási forrásokat igényel.

„Minden lehetséges opciót megvizsgáltunk és vizsgálunk a Saab finanszírozására és/vagy eladására, és úgy ítéljük meg, hogy egy hivatalos, jogi keretek között zajló újjászervezés a legmegfelelőbb út egy teljesen független, befektetést vonzó üzleti egység megteremtéséhez” – mondta Jan Ake Jonsson, a Saab Automobile AB ügyvezető igazgatója. „A következő másfél év során bemutatásra kész, vadonatúj 9-5, 9-3X és 9-4X modellek kiváló alapot nyújtanak a cég dinamikus növekedéséhez, feltéve hogy megkapjuk a szükséges finanszírozást a műszaki, szerszámozási és bevezetési költségek fedezésére. Az újjászervezési folyamat biztosítja az új termékek bevezetéséhez még szükséges időt és eszközöket, és egyben csökkenti a GM finanszírozási terhét”.

A cég önállósodásához szükséges forrásokat az újjászervezési folyamat alatt kell biztosítanunk, és ehhez mind intézményi, mind magánbefektetőkre számítunk.

A Saab működése a hivatalos újjászervezési folyamat alatt is folytonos marad, melyhez a kormányzat is segítséget nyújt. Az újjászervezés nincs hatással egyéb GM üzletágakra. A folyamat előrehaladtáról folyamatos tájékoztatást nyújtunk.

Máma valahogy rettenetesen pörög a Saab: itt a legújabb sajtóközlemény:

A Saab Automobile úton az önállóság felé

– ”ma új fejezet kezdődik a Saab történetében”

2009. február 20.

20 év külföldi tulajdonlás után a Saab Automobile jövője ismét svéd kezekbe kerül.

A mai napon a vanersborgi Kerületi Bíróság jóváhagyta a Saab képviselői által reggel benyújtott újjászervezési kérelmet.

“Ma új fejezet kezdődik a Saab történetében”, hangsúlyozza Jan Åke Jonsson, a Saab Automobile ügyvezető igazgatója. “Önálló üzleti egységként szervezzük újjá a Saabot. Az előttünk álló út nem lesz könnyű. Az autóipart sújtó válság eddig is sok nehézséget okozott és a közeljövő is sok áldozatot követel, de az előttünk álló nehéz döntések révén lerakjuk az újrakezdés alapjait”.

 

“A Saab egy nagymúltú, jól csengő márkanév mind Svédországban és a világban. Bizonyítottan hatékonyan termelünk és kiváló új modelljeink vannak fejlesztés alatt. Ezért választottuk ezen utat.  A jövő nehéz lesz, de a svéd autóipar és a Saab elközetelett támogatóinak segítségével le fogjuk küzdeni az előttünk álló kihívásokat.”

A megújult Saab Automobile céget egy 3 főből álló csapat fogja irányítani: Guy Lofalk ügyvéd, akit a Kerületi Bíróság jelölt ki tanácsadónak, Jan Ake Jonsson ügyvezető igazgató és a nemzetközileg elismert vállalatirányítási szakértő, Stephen Taylor.

 

A cég átszervezésének rövidtávú célja a stabilitás biztosítása, mely megteremti a hosszútávú fejlődés alapjait. A Svéd Cégátszervezési Törvény szerint ilyen irányú kérelem csak abban az esetben engedélyezhető, ha az átszervezés célja reálisan megvalósítható. Mai döntésével a Kerületi Bíróság megvalósíthatónak itélte a cég újjászervezését.

 

“Azt már most kijelenthetem, hogy lenyűgözött a Saab-ban meglévő szakértelem”, mondta Guy Lofalk, “és három kvázi kész kiváló új termékkel nagyon nagy kár lenne, ha nem nem találnánk meg a hosszútávú megoldást”.

59 komment

Címkék: saab svédország válság függetlenség csőd gm

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtokozlemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr59954859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ViKo · http://fair.blog.hu 2009.02.20. 16:27:38

Vagyis én most látom először :P

csege7 2009.02.20. 16:52:32

Én viszont egy könnyet sem hullatnék. Egy szégyen, hogy a 9.5-ös még gyártásban van, mióta toldozgatják-foltozgatják?! Akkor dobtam egy hátast, amikor megtudtam, hogy a 9000-es sorozat a Fiat Croma alapjaira épült. No comment... Egyedül a régi 900-asok értek valamit (főleg a kupék), de hol vannak már a 80-as évek?

Butyok (törölt) 2009.02.20. 17:00:25

@floydian:
ha GM sucks, akkor Opel/Chevrolet is mennyen a levesbe szerinted? vagy csak a GM amcsi részlege? hiába... az Opel olyanok miatt szopóágon van mint Cadillack Hummer GMC és társai...

Kand Úr 2009.02.20. 17:01:06

sajnálnám a saabol.nekem bejöttek a kocsijaik.

Butyok (törölt) 2009.02.20. 17:04:05

ugyan nekem is tetszetek a saabok, de nem vettem volna soha... túl régi konstrukció mind:(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.20. 17:46:55

Jaj, szegény befektetőknek biztos kemény lesz...
Nem sajnálom egyiket sem, gondolom egyiknek sem kell majd elmennie dolgozni ha bedől a cég. A pénzük úgyis meglesz, max. a dolgozók szopják majd be, mert nekik ha nincs állás akkor nincs kaja. Mondjuk ennyire durván nem, de munkanélkülinek lenni észekabbra sem jó.

nehogymárne 2009.02.20. 17:49:39

ezért járnak iskolába emberek, hogy a csődeljárásról ilyen szép elégiát írjanak. a történet lényege a következő:

- a GM leveszi a kezét a SAAB-ról.
- abban a valószínűtlen esetben, ha valaki hajlandó lenne megvenni ezt a csődtömeget, a GM esetleg hajlandó lenne visszaadni (odaadni) némi tervezői kapacitást és tervdoksit stafírungnak, ha már olyan modellje nincs a gyárnak, ami az elkövetkezendő években is eladható lenne.
- ha mégsem jönnek a kínaiak, hogy megvegyék az emblémát meg az "európai autó" címkét, akkor felszámolják a céget.

a mai helyzetben a vételár már nagyjából negatív összeg, azaz hajlandóak fizetni azért, hogy megszabaduljanak tőle. (csak át kell vállalni a csődtömeg finanszírozását)

ahogy azt nemrégiben egy e témában írt posztnál megjegyeztem, tavaly még annyit kértek volna a saabért amennyit lassan a teljes gm ér a tőzsdén.

sic transit gloria mundi

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.02.20. 17:52:40

Mi az h döntsék már el, mi lesz a Saabbal? nem mind1 az neked? Van esetleg vmi beleszólásod? Marhára nem értem... Majd az illetékes elvtársak elintézik. vagy lesz, vagy nem

muzx 2009.02.20. 18:00:37

A sved szabalyozas eltero az amerikaitol vagy a mienktol.
A reorganizacios eljaras nem csodeljaras, de hasonlo.
A reorganizacios eljarasban az atalakitasi terveket jova kell hagynia a tulajdonosnak, mely jelenleg a GM. A csodeljaras eseten a tulajdonos csak megfigyelo szerepet kap, aktivan nincs beleszolasa.
A reorganizaciot akar meg is vetozhatja a GM, mar csak azert is, mert a kovetelesek egy resze ma GM cegek fele all fenn.
A reorganganizacio alatt a kinevezett biztos tanacsadoi es ellenorzoi es iranyitoi szerepet tolt be, de kozben a ceg vezetes ugyanugy tovabb dolgozik.
Csodeljaras eseten teljesen a csodbiztos iranyitasa ala kerulne a ceg. A reorganizacio alatt a hitelezok NEM indithatnak csodeljarast a ceggel szemben.

A legutolso hirek (16:30) szerint a GM felvette a kapcsolatot ma delutan minden beszallitoval es igeretet tett, hogy az osszes kovetelest (kb. 1.7 milliard SEK) atvallalja es biztositja a kifizetesuket, mondta Bo Anderson, a GM Global Purchasing vezetoje.

A reorganizacio soran felmerulo koltsegeket viszont mar a Saabnak kell allnia.

Meg nem erositett hirek szerint az uj modellek gyartosorainak szerszamozasat az Opel fizeti egy jovobeli szorosabb egyuttmukodes kereteben.

Csege: vezettel mar 9-5-ost? Vagy csak hallomasbol osztod az eszt?
A 9000-es sorozat a Fiat a Lancia es a Saab egyuttmukodesere epult, valoban azonos alaplemezen. De ha mar ultel bennuk, tudhatnad, hogy eleg nagy kulonbseg van.
Mielott lefikazol valamit, erdemes esetleg elso kezbol tapasztalatot szerezni...

Amugy az uj 9-5 gyartasra jovore piacra kerulhet, mert a kozuti tesztelese most folyik es az Insigniara epul, allitolag annal csak rosszabb semmikepp se lesz.

muzx 2009.02.20. 18:07:19

A GM akkor jarna a legrosszabbul, ha hagyna csodbe menni a Saabot. Ennek eleg komoly koltsegei lennenek, beleertve a hoppon maradt dealeri halozat altal majd a GM ellen inditott karteritesi eljarasokat.
A becslesek szerint a csod koltsegei lenyegesen magasabbak, mint amennyit az eletben tartasra forditana, ami lehetove teszi a reorganizaciot es az uj modellek gyartasanak elinditasat.
Ezt latszik igazolni az a hir is, hogy kifizetik a beszallitok felhalmozodott koveteleseit.

GGG77 2009.02.20. 18:15:49

Nekem a Saab kicsit sem hiányozna, de sajnálnám azokat, akik sajnálnák.

muzx 2009.02.20. 18:20:42

En meg sajnalom azokat, akiknek a Saab kicsit se hianyozna... :)

tamil 2009.02.20. 18:40:20

Éljen a nagy autóipari egyesülés. Pár éve az volt a szlogen, aki egyedül marad, meghal. Erre itt ez a cikk. Ebből a perspektívából tényleg kár, hogy a Saabból Opel lett. Jobb lenne valami izgalmas, origi svéd vas! Elvégre az Ikea se bútordiszkont.. Egyébként nekem még így is kéne bármelyik, csak valahogy a műszerfal nem tetszik bennük.

Vortep 13 2009.02.20. 19:07:00

Í Saab majd minden modellje vagy 10 éves konstrukció.Szebb jövőt érdemelne,mint a GM működés alatt.A GM modelljei egyébként totálisan nélkülöznek minden egyediséget...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.02.20. 19:16:15

"Elvégre az Ikea se bútordiszkont"
csak nálunk nem az.

muzx 2009.02.20. 19:18:35

Az Epsilon platformon epult 9-3-ast 2003-ban hoztak ki. Az teny, hogy a 9-5-os meg mindig a modositott GM2900 platformot hasznalja 1997 ota, marmint a jelenlegi, de a mar gyartasra erett uj modell az Insigniaval testver, csak nagyobb lesz, es azert az eleg korszeru.
Ettol meg a 9-5-os semmilyen szempontbol nem rossz auto, de valoban mar joval korosabb, mint a szokasos.
Ettol fuggetlenul nem igazan latom ertelmet annak az eroltetett hajszanak, hogy evrol evre ujabb modelleket hozzanak ki az autogyarak...

Hu (törölt) 2009.02.20. 19:52:36

Az "igazi" Saab hiányozna.De ezek a GM-Opel fattyak...

Cornucopia 2009.02.20. 20:27:34

Nekem volt 96-98-ig egy Saab 9000 Turbo 16V-m borzalmasan jó autó volt abban az időben. Nagyon jó emlékeim fűződnek hozzá, kár lenne a SAAB-ért, remélem kilábalnak a csőd széléről :))

Gyurcsánytakarogy 2009.02.20. 21:42:23

Most akkor nem jó a kapitalizmus?????

Gyurcsánytakarogy 2009.02.20. 21:43:30

Egyébként szerintem a Saab is olyan mint magyarország. Már a hírnevéből él...

.atti 2009.02.20. 21:47:23

volt már vagy 20 autóm de soha nem jutott eszembe hogy saabot vegyek , annyi jó más márka van .

Sneczy 2009.02.20. 21:56:07

Igaz, kicsit más ágazat, de lehet, hogy ugyanaz a tészta:
Pénzügyi befektető már egy jó ideje el akarja adni amerikai informatikai cégét. A vevő(k)nek tetszik a portéka, de van pár dolog (ebben az esetben európai ágazat) ami nem kell neki és nem akarná finanszírozni. Az ott dolgozók elbocsátása pedig egy rakás pénzbe kerül. Hoppá! Jön a szuper(mocskos) ötlet: csődvédelem alá kell vinni a céget, és ekkor már nem kell az embereket végkielégíteni. A csödvédelmi eljárás végén pedig a reménybeli vevő kifizeti az eladónak az előre már kialkudott összeget a kifilézett cégért. A lapátra kerülő dolgozók meg vagy nem tudnak semmit sem követelni vagy állami forrásokból (közpénből) fizetik ki őket. Cép! Mi?

Gyurcsánytakarogy 2009.02.20. 22:04:08

@Sneczy: Komoly Nah ezért lógatnám fel az összes kapitalista, csencselő üzletembert, persze szigorúan köztéren.

Gyurcsánytakarogy 2009.02.20. 22:12:40

A saab-ok ráadásul unalmasak, már 20 éve ugyanaz a formaterv, ennél még egy trabi is karakteresebb.

muzx 2009.02.20. 22:41:45

Milyen szep is, mikor valaki anelkul, hogy valaha is hasznalt volna Saabot, nagyokos modra osztja az eszt rola meg lefikazza.
Ez olyan tipikus mai magyar stilus, mindenki meg van gyozodve rola, hogy baromira ert hozza, mert esetleg elolvasott par ujsagcikket, megnezett valami tesztet meg a haverja azt mondta, hogy...

Nekem 12 eve csak Saabom van, amiota az elsobe beleultem es a mostani az otodik.
Ettol fuggetlenul eszembe se jutna leszarozni mas markakat, mert egyreszt azokat nem ismerem annyira, es ezert nincs alapom ra, hogy megiteljem, masreszt attol meg, hogy nekem nem jon be, meg lehet jo auto.

Az meg kulon rohejes, hogy itt eleve mindenki lesajnalja a SAABot, csak azt felejti el, hogy a marka majdnem 20 eve a GM tulajdonaban van, ok allitottak le egy csomo fejlesztest, ok kesleltettek vagy allitottak le az uj modellek bevezetest, ok nem invesztaltak a fejlesztesbe.
Kozben meg gyartottak a benzinzabalo monstrumokat amerikaban.
Vagy eppen egy csomo penzt elherdaltak azzal, hogy az eleve kudarcra itelt Cadillac BLS-t megprobaltak Europaban nyomatni, pedig az gyakorlatilag egy atmaszkirozott Saab, amit a Saab gyarban csinaltak, nem is jott be nekik, meg a tizedet se sikerult eladni annak, amit terveztek, csufos bukas lett.
Abbol penzbol mar kijohetett volna egy uj es sokkal jobban eladhato Saab modell...

Gyurcsánytakarogy 2009.02.20. 22:45:33

@muzx: Látod te is beismered hogy probléma van a márkával, az meg hogy a GM vagy a Dalai Láma baszta el már részletkérdés, a végeredmény akkor is ugyanaz. Nekem valóban nincs saabom meg nem is volt, de ha figyelmesen elolvasod akkor a külsejét fikáztam, mert szemem azért van szabom nincs is. Ennyi.

Gyurcsánytakarogy 2009.02.20. 22:56:06

@muzx: Ja és ezer bocs ha belegázoltam volna a saabos önérzetedbe...

muzx 2009.02.20. 23:00:16

Baromira nem mindegy, ki szurta el, mert alaposan meghatarozza a jovot. Ha a Saab onmagaban egy fejlesztesre keptelen, innovacioban szegeny, designban gyenge ceg lenne, akkor nem lenne kar erte, csakhogy epp ez nem igaz. Sokkal tobbet is ki lehetett volna hozni belole,ha a tulajdonos megfeleloen menedzseli.

Szemed lehet hogy van, de az izlesed mar erosen megkerdojelezheto :) Es bocs, ha belegazoltam az esztetikai onerzetedbe :)

Gyurcsánytakarogy 2009.02.20. 23:09:28

@muzx: Akkor a tulaj baszta el, ok, meg mi lett volna ha az Ikarus buszgyárat jobban menedzselik? meg ha megnyerem a lottót? na az speciel jó lett volna. Az izlés meg egyéni, én inkább a kicsi sportautókat szeretem, de azért van olyan limó fazon is ami szerintem jól elvan találva, pl.: Alfa 166, és megint csak a formáról beszélek és nem a minőségről... Tudod kinek a pap kinek a papné kinek meg a kispap. De azért ugye nem beszol le mert nekem nem tetszik a verda, szerintem ronda és kész.

igazi hős 2009.02.20. 23:12:42

Unalmas formatervről: mióta adnak el Golfokat? A Saabnak még a közös platform ellenére is van arca, de talán épp ez a baj: tömeggyártmányokat mások jobban csinálnak, egyedire meg kicsi az igény. Azért a Volvo egész életképes, ami mutat valamit.

Gyurcsánytakarogy 2009.02.20. 23:17:20

@igazi hős: A golf a németek suzukija meg a streetracer hülyegyerekek tuning alapja. A saab meg inkább más szegmensben szeretne ott lenni. A volvonak szerintem jó a marketingje már régóta arra építenek hogy mennyire biztonságos (és tényleg az) és ez mindig eladható.

Gyurcsánytakarogy 2009.02.20. 23:19:19

@igazi hős: Ja és a golf sem cseng már úgy mint régen. Nagyon szürke lett, merem állítani hogy már az opel is lenyomta formában.

Gyurcsánytakarogy 2009.02.20. 23:25:47

A 6-os meg az 5-ös golf között kb. az a különbség hogy más a száma, mert ugye most az a divat ha kétévente hoznak ki egy új modellt, ezt meg a gyártók túlhajtott versenye miatt alakult így. Szerintem az autógyártás mostani döglődése is nagyrészt annak köszönhető hogy egyszerűen az emberek zöme nem cseréli ilyen gyorsan az autóját és tök felesleges a sok új modell. Pláne nem magyarországon ahol a prolik még a botmixert is 72 havi részletre veszik.

muzx 2009.02.20. 23:35:50

@Gyurcsánytakarogy:
" és tök felesleges a sok új modell."

na, ebben egyetertunk.
De szerintem azert is van minden iparagban egyre rovidebb eletciklus, mert ez tartja eletben az uzletet. Egyszeruen arra alltak ra, hogy a fejlesztesi es marketing koltsegek csak ugy terulnek meg, ha egyre gyakrabban cserelik ujra a termekeiket az emberek.
Raadasul ez egy ilyen roka fogta csuka, ha az ipar sikeres, az embereknek lesz penzuk uj cuccot venni, ami tovabb forditja a kereket, de ha az embereknek nincs penzuk vasarolni, akkor az iparag tonkremegy, illetve ha tonkremegy, akkor az embereknek meg kevesebb penzuk lesz, szoval sajnos nem olyan egyszeru, minden osszefugg mindennel...

muzx 2009.02.20. 23:39:32

@Gyurcsánytakarogy:

Nem basztalak le, csak megkerdojeleztem az izlesedet, ami meg az en velemenyem. :)
teny, hogy a 2003-as 9-3 Sport Sedan eleg verszegenyre sikerult, de a 2007-es mar hatarozott karakteres, a 9-5 meg 2006-ig szerintem kimondottan szep es idotallo forma.
A legutobbi koncepciok (Saab Aero-X, 9-1x ) pedig mindegyike design es innovacios dijakat nyertek a nagy autokiallitasokon.

Az en 10 eves Viggenem utan ma is gyakran megfordulnak az utcan...

Gyurcsánytakarogy 2009.02.20. 23:44:49

@muzx: Az a baj hogy a kapitalista világ abból él hogy a pénzből akarnak pénzt csinálni, mesterségesen felfutatott dolgokkal, amik mint a lufik kidurrannak néha. Nézd meg mi van a mobiltelefonok piacán, megveszed 100.000 -ért aztán két hónap múlva ingyen is utánadbasszák az egyiket ha kettőt veszel. Mondom mi a fasznak kell nekem két telefont, már bocsánat.

muzx 2009.02.20. 23:47:35

@Gyurcsánytakarogy:
A Saab modelljei 2003 ota minden biztonsagi tesztben, Europaban es az USA-ban is a legjobb helyezeseket erte el, sot, a kabriojuk az elso volt a vilagon, mely kepes volt maximalis pontszamot kapni a kabriok kozt.
A 9-5 1997-es megjelenese ota szinten mindig a maximumot kapta, a 9-3 1998-2002 kozt eggyel alacsonyabbat, de utana mindig a topon volt.

Gyurcsánytakarogy 2009.02.20. 23:48:12

@muzx: Valószínűleg azért fordulnak utána mert ritka mint az őszinte politikus. NEkem G astrám van de mindenhol megnézik, és elismerően kérdezősköddnek, de ennek az az oka hogy kb. egymilliót költöttem a külsőre. Ne kérdezd mért vettem ilyen autót, örököltem, először nem tetszett de most már nem válnék meg tőle semmi pénzért.

muzx 2009.02.21. 00:02:22

Ez igaz, tenyleg ritka, alig tucatnyi van belole itthon.

ronson 2009.02.21. 00:14:24

muzx,

Szerintem ez az egész színtiszta hitvita.

- Egy Saab ma már semmivel sem biztonságosabb, mint pl. egy azonos kategóriájú Renault. (5* minden modell)

- Egy Saab semmivel sem megbízhatóbb, mint bármely más márka. (ADAC felmérések)

- Egy Saab semmivel sem korszerűbb, mint bármely más márka (pl. Insignia mennyivel innovatívabb)

És még sorolhatnám..

Ennek ellenére a kövezkeztetés:

(Ide csak szubjektív dolgokat tudok írni.)

- Jól néz ki (ismerőseim szerint!!!)
- Tök jól megy (mint fent)
- Megbízható (személyes tapasztalat)
- Jól felszerelt (nehezen összehasonlítható szempont)
- ritka modellváltás (szubjektív, de imádom. Nem kell 2,5 évente új autót keresnem, majd ebbe gazdaságilag belerokkannom.)

Persze ezeken hosszan lehet vitatkozni, de akkor sem cserélem le egy G Astrára, akármennyien is nézik meg :)))

(Ez az utolsó mondat persze tréfa volt, kérem nem komolyan venni.)

muzx 2009.02.21. 00:37:14

ronson,
Az USA-ban kicsit mas tesztek vannak, a Saabok ott is mindig magasan a legjobban szerepelnek. A Renaultrol ezt nem hallottam meg...

Vagy ott a Folksam ertekelese...

A megbizhatosagrol nem beszeltem, de mondjuk a ket ev alatt, amiota a Viggent hasznalom (es azert az egy rendesen felizmositott auto) csak a kotelezo szervizekre jartam vele, olajcsere meg ilyesmi...

Azt se mondtam, hogy korszerubb, azt igen, hogy nem elavultabb eszrevehetoen.

Ugyanakkor ha reszleteket nezzuk, biztos van, amiben korszerubb es van, amiben nem.

Nem velem kell vitaznod... en tisztaban vagyok az elonyeivel-hatranyaival, csak bosszant, ha olyanok fikazzak, akiknek valoszinuleg eletukben meg nem volt valos tapasztalatuk vele.

ronson 2009.02.21. 00:46:42

@muzx:

muzx,

Nem vetted észre, hogy ez az egész nem Neked szól.

Egy valamit viszont jól látsz, valóban nem velem kell vitatkoznod ?)

üdv.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.02.21. 00:57:12

@ronson: 5 csillag és 5 csillag közt is különbségek vannak. Kár, hogy ezt az ADAC nem úgy skálázza, ahogy kéne. Mindjárt kijönne a különbség az 5 csillags Renault, és egy XC60 között, ha kibővítenék mondjuk 10-ig. Gondolom azt azért nem kell részleteznem, hogy egy Modus és egy 9-5 más esélyeket hagy az életben maradásra, ha úgy hozza a helyzet.

Elismerem, hogy nem a legmegbízhatóbb, de vannak rosszabbak is.

Az meg szerintem nem hülyeség, hogy nem korszerűbb mint más márka. Az Insigniával meg megmondom, mit vess össze, pl. a 9-4X -et, az elkövetkező 9-5 -öt, 9-X -et.
A 9-3 -mal meg egy korabeli Audit, vagy Vectrát.

A SAAB egyik legnagyobb baja, hogy kevesen ismerik. Nagyon sokan tőlem hallottak először róla, persze azóta, ha jön egy SAAB, akkor mindig figyelmeztetem őket: "Na, nézz oda, ott egy SAAB"!

ronson 2009.02.21. 01:13:04

Zsoli,

Ezt nem hiszem el. Te olvasol is , vagy csak írsz?

1. Nem a Modus-hoz hasonlítottam. Direkt írtam, hogy "mint pl. egy azonos kategóriájú Renault".

2. A korszerűség boncolgatása arra vonatkozott, hogy v.ki szerint ez már egy "elavult" konstrukció, szerintem pedig nem.

3. Nincs azzal semmi baj, hogy "nem ismerik".
Hidd el ismerik!
(7 éve van 9-5 -ösöm, tudom.)

ui. Neked is azt mondom, ne egymást győzködjük :)))

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.02.21. 02:13:42

@ronson: csak írok.

1. igen, az már igaz, bár hozzá kell tenni, hogy az utóbbi időben talán ők gyúrtak rá erre legjobban.

2. szerintem sem

3. akkor te nyilván nagyobb városban laksz, ahol valószínűleg szalon is van. Itt még a közelben sincs, nagyon ritka látvány a SAAB. Autóbuzikon kívül kevesen tudják mi az. Itt.

muzx 2009.02.21. 03:32:01

@ronson: Bocs, nem, mert már eleve küzdőállásban voltam :)

Nagy-Papa 2009.02.21. 09:22:32

Csak pár gondolat, ami a kommentek végigolvasása után felmerült:
1, A kapitalizmus tényleg tud szar lenni, de jelenleg nincs életképesebb modell (elméletben van, csak az elmélet meg a valóság....). De határozottan állítom, hogy politizálni nem itt kell, és ezzel ezt lezártnak is tekintem (ebben nem reagálok).
2, Hogy kinek tetszik a SAAB, az abszolúte izlés kérdése, ezen megint tök értelmetlen vitatkozni (mondjuk nekem nagyon!)
3, Műszakilag nem szarabb, mint a mai tömegcucc. Nézd meg pl. a turbó technikát... De akár az XWD-t is. Az "életszerű biztonságot" meg tudjuk hol használják ;) Attól, hogy 2-3 évente kijön egy új modell (máshol), atól még nem szerelik át az egész gyártósorokat, inkább csak dizájnban "vakítanak" egyet a gyártók. (a sok júzer meg megveszi az "újat" 100éves részletre...)
4, Az lenne a szép, ha egyszer elszakadnánk a szürke magyar valóságtól, és nem abban látnánk a saját nagyságunkat, ha másokat fikázunk (akinek kicsi a p-e, az vegyen a neten hosszabbítót, ne a fikázós kommentektől várja, hogy megnő), ebbe most egy kicsit én is beleléptem, ezért írtam t.sz.1szem-ben...
5, Meglátjuk mi lesz a SAAB-al, én mindenesetre szurkolok nekik :)

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.02.21. 13:34:24

@Nagy-Papa: "A kapitalizmus tényleg tud szar lenni"
Én eddig úgy gondoltam, hogy csak szar tud lenni. Az összes hozzá kapcsolódó ideológiával együtt.

ON: lehet, hogy egy 9-5 -öt sikerült lencsevégre kapni:
www.automotorsport.se/news/17231/mystisk-bil-i-trollh%C3%A4ttan--%C3%A4r-det-nya-saab-9-5/

Sverige 2009.02.21. 20:48:54

Sziasztok!

Én remélem, hogy életbem marad a SAAB. Speckó itt Svédben laza 15 000 embernek ad munkát! Ugye ti sem kívánjátok nekik a munkanélküliséget.
Másrészt szerintem jó, ha sok a választék adott kategórián belül. Annyira mások vagyunk (lásd fent: fikázás) szóval mindenkinek jobb lenne, ha maradna! Én szeretem a SAAB-ot. Életem elsője egy 9-3 sportkombi aero volt 211LE. Nekem bejött, az ára nem de mindegy...

Remélem egyik autómárka sem megy tönkre, mert én, és szerintem itt mindenki imádja az autókat! Ki ezt, ki azt, de imádja...

"A gumi kopjon, ne a lelked!"

ferrarifan 2009.02.22. 12:31:37

Én sajnálnám,ha eltünne a SAAB,a 9-3 Cabrio-juk nagyon tetszik.Csak az a baj,hogy mág mindig a nagy kocsikra koncentrálnak,holott a többi autógyár a kompakt- és a kis kategóriás autókkal próbálják átvészelni a nehéz időszakot.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.02.22. 21:49:57

@Daily Shark: ráadásul még gazdaságos is az 1,4 literes turbómotor.

Mondjuk azt mondom, hogy egy SAAB, Volvo legyen bő 5 személyes, én a 9-X -et nem tudnám mire használni, meg a C30 -at sem.

Kazimír 2009.02.23. 09:47:55

Nem tudom mikor állították - végleg - takarékra a Saab fejlesztőrészlegét, de igazán kár a márkáért. Egy jó nevű, innovatív cégnek számított, amíg nem jött GM nevű autóipari dinoszaurusz..

FeketeLeaves 2009.02.23. 11:40:53

SAAB 93 (2.0T) tulaj vagyok. A jó imidzs mögött műszaki hulladék van (elektronika, felfüggesztés, hosszú a lista...). Nem kár érte, vesszen a gyenge konstrukció. Régen is voltak jó kocsik, amelyek ma már nincsenek (Packard, NSU, stb. Kibírjuk nélkülük, nem hiáyoznak. Ez se fog. Szép autótörténeti zsákutca.
Másrészt azt gondolom az SAAb fanatikus, akinek a) nincs b) 1995 előtti hobbiautónak használt cucca van.
süti beállítások módosítása